Český rozhlas představil novou podobu korporátní identity

27. 2. 2013 13:02, Eduard Štůla

Po 17 letech mění Český rozhlas svoji korporátní identitu. Historicky poprvé dochází k celkové obměně a sjednocení grafické podoby všech značek Českého rozhlasu a vytvoření jednotného vizuálního stylu pro Český rozhlas. Nová loga získají všechny celoplošné, speciální i regionální stanice Českého rozhlasu, dále umělecká tělesa, soutěže a další projekty, které Český rozhlas veřejnosti nabízí. „Po téměř dvaceti letech, kdy rozhlas postupně spouštěl nové stanice a představoval nové a nové projekty, byla změna korporátní identity nevyhnutelná. Český rozhlas ji zvažoval již několik let. Věřím, že nový logotyp umocní postavení rozhlasu jako moderního veřejnoprávního média a doufám, že jej posluchači přijmou vstřícně a že přispěje k lepší identifikaci jednotlivých stanic, uměleckých těles i jednotlivých projektů“, řekl generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

Nová sada logotypů pochází z dílny Studia Marvil, které vyhrálo se svým návrhem veřejnou zakázku na vytvoření nové korporátní identity Českého rozhlasu. Tu Český rozhlas vyhlásil v dubnu loňského roku. „Vytvoření logotypu pro tak známou instituci, jakou je veřejnoprávní Český rozhlas, pro nás bylo velkou výzvou. Jsme velmi rádi, že právě náš návrh zvítězil. Pevně věříme, že Český rozhlas bude naše logo používat nejméně dalších 17 let“, uvedl Pavel Zelenka, kreativní ředitel studia Marvil.
Novému logotypu dominuje velké písmeno „R“. „R“ jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regionální vysílání. „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se stane vizuálním synonymem Českého rozhlasu. Formálně jednoduché, téměř až abstraktní ztvárnění značky zaručuje její univerzální aplikovatelnost v různých velkostech a barevných provedeních a současně jí dodává poměrně unikátní a lehce zapamatovatelný výraz“, vysvětluje Pavel Zelenka. Symbolická podoba iniciály „R“ je doprovázena otevřeným typografickým systémem popisujícím metodiku tvorby libovolného logotypu. Vzniká tak pevný vizuální rámec, díky kterému lze identifikovat příslušnost každé jednotlivé stanice či organizační součásti k Českému rozhlasu, jakožto zastřešující instituci. Základní korporátní barvou byla zvolena tmavě modrá.

Studio Marvil pro Český rozhlas vytvoří také kompletní grafické manuály k celému portfoliu značek. Ty budou obsahovat tvarovou charakteristiku logotypů, principy jejich užití, základní barevnost, typografii a způsoby aplikace, mj. na firemních tiskovinách, v digitálních šablonách, na firemních automobilech, při označení rozhlasové techniky či budov. Konečná cena zakázky činí 2,2 mil. Kč. Výsledky veřejné soutěže budou veřejnosti k nahlédnutí od 1. dubna 2013 v sídle Českého rozhlasu, Vinohradská 12, Praha 2.

Dosavadní logo Českého rozhlasu používá rozhlas od roku 1996, jeho autorem je agentura Men On The Moon a v roce 1997 získalo ocenění Logo roku. Od roku 2000, došlo postupně k několika změnám v logotypech stanic (například u regionálních stanic v r. 2001, u stanice Radiožurnál v letech 2001 a následně 2009). Vytvořena byla loga pro nově vznikající stanice, jako byl ČRo Region v roce 2002 či čtyři speciální stanice v období zahájení digitálního vysílání v roce 2005 (ČRo Rádio Česko, ČRo Radio Wave, ČRo D-dur, ČRo Leonardo), dále pro umělecká tělesa a soutěže (SOČR, Big Band ČRo, Prix Bohemia Radio, Concerto Bohemia, Concertino Praga aj.). Na těchto úpravách Český rozhlas spolupracoval s různými grafickými studii či ateliéry. Všechny logotypy v sobě nesly základní prvky corporate designu ČRo. Studio Marvil (založeno 1995) patří k nejvýznamnějším grafickým studiím v ČR. Kromě tvorby logotypů a vizuálních stylů velkých společností se studio zabývá úpravou knih, periodik a také vydává odborný magazín TYPO. K největším realizacím studia patří logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ, společnosti Lesy ČR nebo Pražské burzy cenných papírů. Významná je i spolupráce s tuzemskými výrobci jako např. sklárny Bohemia Machine, výrobce osvětlení Brokis nebo nábytkářská firma TON. V loňském roce vyhrálo studio soutěž na novou destinační značku České republiky. Práce Studia Marvil získaly v předchozích letech řadu ocenění, např. Nejkrásnější kniha roku či Zlatý středník, v roce 2010 pak i významné mezinárodní ocenění Red Dot Design za grafickou úpravu časopisu TYPO. Nová korporátní identita vstoupí v platnost 1. března letošního roku, zavedení všech nových logotypů bude probíhat průběžně v následujících měsících.

Hodnocení Článku
Hodnoťte jako ve škole: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 Výsledná známka:2,93
Hlasů: 21897

Komentáře

Vyhledávání:
Rádio Tip

Rádio Tipy

SeeJay Radio
Přehraj rádio online
Online poslech všech českých rádií

Newsletter

Chcete-li pravidelně dostávat novinky o portálu Super-Rádio.cz, tak se registrujte! Budete informováni na e-mail:

Anketa

Jakým způsobem posloucháte rádia?
Rádiový přijímač
26%
Internet
25%
Chytrý telefon
25%
Neposlouchám rádia
24%

Ze světa médií


Kritika ze všech stran na Fialovu vládu. Zaspala v řešení inflace i energetické oblasti


Rozčarování z účinkování vlády Petra Fialy, která je složena z pěti stran a dvou předvolebních bloků SPOLU a PirSTAN. Kromě vnitřních skandálů STAN vedoucí ODS válcuje jak KDU-ČSL a TOP 09, ale i Piráty. Avšak než politické dění veřejnost tíží neřešení zvyšujících se cen energií a inflace, což se promítá do peněženek domácností....


Nová stanice v Českém rozhlase už nebude. Počítá se změnou tvorby programu


Český rozhlas má 25 stanic, další plánovaná už nebude spuštěna. Naopak kvůli nezvyšování koncesionářského poplatku a inflaci dochází ke změně v plánech do roku 2027. Místo Lidovky se zintenzivní propagace digitálního rádia a stanic Radiožurnál Sport a ČRo Pohoda....


Praha – den & noc. Hraná reality show s neherci pro Voyo a Nova Fun


S prázdninami vstupuje na obrazovky nová hraná reality show Praha – den & noc. S předstihem je uváděna na placené platformě Voyo, o týden později začne na kanálu Nova Fun....


Módní značka řetězce Orsay zůstane. Primark připravuje obchod v Brně


Přestože z českého trhu poslední dobou odcházejí módní značky a obchody zavírají, Orsay nakonec zůstává. A druhou pobočku připravuje k otevření Primark....


© 2006-2022 Super-Rádio.cz a Radioweb.cz